Συμβουλές διόρθωσης για την τεχνική και την τακτική στις κατάλληλες ηλικίες.
«Στην πάσα με το εσωτερικό, το σταθερό πόδι τοποθετείται δίπλα από τη μπάλα, έτσι ώστε κατά το χτύπημα της μπάλας ο κορμός του σώματος να προσανατολίζεται προς την κατεύθυνση που θα φύγει η μπάλα…».
Κάπως έτσι ακούγεται η λεπτομερής ανάλυση της τεχνικής κατά τη διαδικασία της μάθησης ή της διόρθωσης κάποιου λάθους. Στην πράξη αυτού του είδους οι συμβουλές βοηθάνε πολύ. Περισσότερο όμως αποτελεσματικά λειτουργεί η επίδειξη των καθηκόντων του κάθε παίκτη και του σωστού έναντι του λάθους, ανάλογα βέβαια και με την ηλικία των παιχτών.
Σωστή διόρθωση
Κατά την προπόνηση της τεχνικής ο προπονητής έχει τρία βασικά καθήκοντα.
* Επεξήγηση/Επίδειξη: Γίνεται μία επεξήγηση και επίδειξη των εργασιών που πρέπει να επιτελέσουν οι παίχτες γρήγορα και κατανοητά από αυτόν.
* Παρατήρηση/ ανάλυση των επαναλαμβανόμενων λαθών των παιχτών, της αιτίας τους και της σημασίας τους.
* Διόρθωση λαθών με επίδειξη.
Τύποι διόρθωσης
Υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι μετάδοσης πληροφοριών.
* Συγχρονισμός πληροφόρησης: Συμβουλές διόρθωσης κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης μιας άσκησης.
* Γρήγορη πληροφόρηση: Διόρθωση ακριβώς μετά την ολοκλήρωση της εκτέλεσης μιας άσκησης.
* Επιβράδυνση πληροφόρησης. Διόρθωση με χρονική καθυστέρηση.
Η συγχρονισμένη πληροφόρηση και η γρήγορη πληροφόρηση είναι πολύ αποτελεσματικές.
Βοηθήματα διόρθωσης
* Βοηθήματα όπως: κώνοι, ράβδοι, εμπόδια και τα λοιπά.
* Προγράμματα οργάνωσης και διαγράμματα προσδιορισμού καθηκόντων.
Διόρθωση - συμπεριφορά
* Άμεση διόρθωση για να μην επαναλαμβάνονται oι λάθος κινήσεις.
* Τα επαναλαμβανόμενα λάθη να διορθώνονται εκείνη τη στιγμή έτσι ώστε οι παίκτες να μην συνεχίζουν τη λανθασμένη προσπάθειά τους.
* Υπομονετική και λεπτομερής διόρθωση.
Λάθη στο ντριπλάρισμα και στην προσποίηση.
Λάθη |
Επακόλουθα |
Διόρθωση |
Η μπάλα φεύγει μακριά κατά το ντριπλάρισμα. | Η μπάλα φεύγει από τον έλεγχο των ποδιών. | Η μπάλα κοντρολάρεται με μικρές και γρήγορες επαφές με τα δύο πόδια. |
Τα μάτια είναι συνεχώς στην μπάλα. | Ο παίχτης πέφτει πάνω στους αντιπάλους. Δεν γίνονται πάσες. |
Το κεφάλι είναι πάντα ψηλά και ελέγχουμε την μπάλα με μικρές ματιές. |
Το ντριμπλάρισμα της μπάλας δεν γίνεται πολύπλευρα. | Πιο εύκολη η απώλεια της μπάλας. | Εναλλαγή του ρυθμού ταχύτητας και αλλαγές κατεύθυνσης κατά το ντριμπλάρισμα. |
Η μπάλα δεν ελέγχεται και με τα δύο πόδια. Το ντριμπλάρισμα γίνεται χωρίς να προστατεύεται η μπάλα. |
Πιο εύκολη η απώλεια της μπάλας. |
Χρησιμοποίηση και των δύο ποδιών και πάντα το πόδι που είναι πιο μακριά από τον αντίπαλο ντριμπλάρει την μπάλα. |
Το ντριμπλάρισμα της μπάλας γίνεται σε πολύ υψηλό τέμπο με πολύ λίγες επαφές της μπάλας. | Ο αντίπαλος παίκτης μπορεί να κλέψει την μπάλα. | Το τέμπο στο ντριμπλάρισμα να προσαρμόζεται κατάλληλα ώστε η μπάλα να κοντρολάρεται με πολλές επαφές. |
Ένας παίχτης πλησιάζει ντριμπλάροντας την μπάλα, πολύ κοντά σε έναν αντίπαλο. | Ο παίκτης δεν μπορεί να περάσει τον αντίπαλο. | Η μπάλα κυκλοφορεί στον ελεύθερο χώρο δίπλα από τον αντίπαλο. |
Η προσποίηση γίνεται μακριά και σε μεγάλη απόσταση από τον αντίπαλο, ή πραγματοποιείται με αργή ταχύτητα. | Ο αντίπαλος δεν αντιδρά στην προσποίηση. | Η διαδικασία της προσποίησης να επιδεικνύεται και να επεξηγείται. |
Η προσποίηση γίνεται στατικά. | Ο αντίπαλος μπορεί εύκολα να ανακόψει τον παίχτη. | Η προσποίηση να γίνεται έντονα και ενεργητικά, και πάνω στην κίνηση. |
Όλες οι προσποιήσεις γίνονται πάντα προς την ίδια πλευρά. | Ο αντίπαλος δεν παραπλανείται και μπορεί εύκολα να κλέψει την μπάλα. | Ντριπλάρισμα της μπάλας και με τα δύο πόδια και προσποιήσεις και από τις δύο πλευρές. |
Αργό ντριμπλάρισμα της μπάλας έπειτα από μια επιτυχημένη προσποίηση. | Ο αντίπαλος που προσπεράστηκε μπορεί να παρενοχλήσει τον ίδιο παίκτη. | Μετά την προσποίηση γρήγορες κινήσεις με την μπάλα (εκμεταλλευόμενος έτσι ο παίχτης το προβάδισμα που έχει στο χρόνο και στο χώρο). |
Άσκηση για διόρθωση λαθών στο ντριμπλάρισμα και στην προσποίηση
Πληθώρα κώνωνΟργάνωση και λειτουργία.* Φτιάχνουμε ένα χώρο 15x15 μέτρα όπου τοποθετούμε μια πληθώρα κώνων μέσα σε αυτόν.* Οι παίχτες έχοντας ο καθένας από μια μπάλα ξεκινούν διαγώνια από τον πρώτο εξωτερικό κώνο και ντριμπλάρουν την μπάλα μέσα στο σύμπλεγμα με κατεύθυνση την απέναντι πλευρά. |
|
Διόρθωση 1ου λάθους. * Ελάχιστος αριθμός επαφών της μπάλας κατά το ντριμπλάρισμα(15 επαφές της μπάλας). * Οι παίκτες πρέπει να ντριμπλάρουν 3 κώνους. Διόρθωση 2ου λάθους. * Ο προπονητής δείχνει κατά τη διάρκεια της άσκησης με το χέρι του, ποιους συγκεκριμένους κώνους πρέπει να ντριμπλάρουν οι παίκτες. Διόρθωση 3ου λάθους. * Οι παίχτες ντριμπλάρουν κάνοντας διάφορες περίτεχνες ενέργειες. Διόρθωση 4ου λάθους. * Ντριμπλάρισμα και με το αντίθετο πόδι. Διόρθωση 5ου λάθους. * Με το σήμα του προπονητή οι παίχτες σταματάνε την μπάλα με τη σόλα του παπουτσιού. Διόρθωση 6ου λάθους. * Καθώς οι παίκτες ντριμπλάρουν μέσα στους κώνους προσέχουν να μην συγκρούονται μεταξύ τους και να κινούνται σε ελεύθερο χώρο. Διόρθωση 7ου λάθους. * Δύο παίχτες ξεκινάνε από διαγώνιες θέσεις και ντριμπλάρουν τους κώνους και μόλις διασταυρωθούν κάνουν προσποίηση ο ένας τον άλλον. Διόρθωση 8ου και 9ου λάθους. * Δύο παίχτες οι οποίοι βρίσκονται στην ίδια πλευρά ( δύο κόκκινοι ή δύο μπλε ) ξεκινούν να ντριμπλάρουν τούς κώνους με προσποίηση. Η κίνηση της προσποίησης να γίνεται και από τις δύο πλευρές Διόρθωση 10ου λάθους. * Οι παίχτες ξεκινούν να ντριμπλάρουν τους κώνους σε μέτριο ρυθμό. Κάθε φορά που κάθε παίκτης περνάει έναν κώνο, κάνοντας ταυτόχρονα και προσποίηση, αυξάνει σταδιακά το τέμπο του. |
Λάθη στις πάσες και στο σουτ.
Λάθη |
Επακόλουθα |
Διόρθωση |
Η μπάλα δεν δίνεται στο συμπαίκτη με τον σωστό τρόπο. | Πάσες χωρίς ακρίβεια. | Δυνατές και σίγουρες πάσες με το εσωτερικό του ποδιού. |
Το πόδι που δίνει την πάσα την στιγμή της επαφής με την μπάλα δεν είναι σταθεροποιημένο. | Ανακριβείς και σιγανές πάσες. | Η μύτη του ποδιού να είναι σηκωμένη προς το καλάμι του ποδιού κατά την πάσα με το εσωτερικό. |
Το πόδι που δίνει την πάσα, αμέσως μετά την επαφή με την μπάλα δεν συνεχίζει την κίνηση του προς τα πάνω. | Ανακριβείς και σιγανές πάσες | Το πόδι που κλωτσάει την μπάλα «ακολουθεί» την πορεία της, ενώ το άλλο πόδι είναι σταθερό στο έδαφος. |
Το σταθερό πόδι δεν δείχνει προς την κατεύθυνση που θέλει ο παίχτης να δώσει την πάσα. | Η πάσα δεν είναι ακριβής. | Η μύτη του σταθερού ποδιού να δείχνει προς την κατεύθυνση που θέλει να στείλει ο παίχτης την μπάλα. |
Ο παίχτης βρίσκει την μπάλα πολύ χαμηλά, η μύτη του ποδιού είναι κάτω από την μπάλα. | Η μπάλα σηκώνεται πολύ ψηλά και ο συμπαίχτης δυσκολεύεται να την κοντρολάρει. | Το πόδι χτυπάει την μπάλα πιο ψηλά, και το πάνω μέρος του σώματος είναι σκυμμένο πάνω από την μπάλα. |
Καμία οπτική επαφή προς τους συμπαίκτες. (Ο παίκτης δεν «σηκώνει» το κεφάλι του) | Ο συμπαίχτης δεν τροφοδοτείται με πάσα. | Ο προπονητής παρατηρεί τους παίκτες οι οποίοι έχουν κατεβασμένο το κεφάλι κάτω και δεν κοιτούν ψηλά. |
Η πάσα αντί να δίνεται μπροστά γίνεται στην πλάτη του συμπαίχτη. | Απώλεια μπάλας και χάσιμο χρόνου | Οι παίχτες να παρατηρούν την κίνηση των ελεύθερων συμπαιχτών τους |
Αφ ότου ένας παίκτης δώσει πάσα μετά δεν κάνει κίνηση. | Ο παίχτης γίνεται ανενεργός, και βγαίνει εκτός παιχνιδιού. | Ο παίχτης που δίνει την πάσα αμέσως μετά κάνει κίνηση και προσφέρεται ως στήριγμα. ( Δίνω μπάλα και κάνω κίνηση. ) |
Το πόδι του παίχτη χτυπάει την μπάλα στα πλάγια μέρη της. | Η πάσα ή το σουτ πηγαίνει αριστερά η δεξιά. | Το πόδι βρίσκει την μπάλα στη μέση και «ακολουθεί» την πορεία της. |
Το πόδι του παίχτη σταματάει την κίνησή του μόλις έρθει σε επαφή με την μπάλα. | Το σουτ δεν είναι αρκετά δυνατό. | Το πόδι βρίσκει την μπάλα στη μέση και «ακολουθεί» την πορεία της |
Το σουτ δεν γίνεται μέσα στα όρια του τέρματος. | Η μπάλα δεν κατευθύνεται προς την εστία. | Ο παίχτης να σημαδεύει ένα από τα 2 μισά του τέρματος ( σε μεγάλη απόσταση) και τις ελεύθερες γωνίες όταν βρίσκεται σε κοντινή απόσταση |
Το πόδι που πρόκειται να σουτάρει δεν τεντώνει αρκετά προς τα πίσω ώστε να πάρει φόρα. | Το σουτ δεν είναι ισχυρό | Το σώμα του παίκτη που πρόκειται να σουτάρει είναι ελαφρώς γερμένο, το πόδι παίρνει μεγάλη φόρα από πίσω προς τα εμπρός και βρίσκει την μπάλα στο μέσον της |
Το σταθερό πόδι είναι μπροστά από την μπάλα | Το πόδι βρίσκει την μπάλα ψηλά, και το σουτ δεν έχει δύναμη | Το σταθερό πόδι είναι ακριβώς δίπλα από την μπάλα |
Άσκηση για την διόρθωση των λαθών στις πάσες και στα σουτ.
Παιχνίδι με πάσες - Τετράγωνο.
Οργάνωση και λειτουργία. |
|
Διόρθωση 6ου λάθους. Ο παίκτης που δίνει την μπάλα φωνάζει το όνομα του συμπαίκτη του που θα του κάνει πάσα. Διόρθωση 7ου λάθους. Η πάσα προς τα πίσω μπορεί να γίνει και διαγώνια, έτσι ώστε η μπάλα στην πάσα προς τον συμπαίχτη να βρεθεί στο δρόμο της κίνησης του και μπροστά του. Διόρθωση 8ου λάθους. Ο παίχτης ντριπλάρει την μπάλα μέχρι τον απέναντι κώνο, δίνει την πάσα στο συμπαίχτη του και τρέχει να του κάνει παθητική άμυνα πάνω στη διαδρομή που κινείται με την μπάλα. Διόρθωση 9ου λάθους Η πάσα πίσω στον συμπαίχτη πρέπει να είναι άμεση και ακριβής στα πόδια του και να μην παρεκκλίνει δεξιά η αριστερά. Συμβουλές κατά την προπόνηση στο σουτ.* Ο παίχτης σουτάρει σε ακίνητες μπάλες παίρνοντας λίγη φορά.* Σουτ μετά από ντριμπλάρισμα της μπάλας. * Απευθείας σουτ σε μπάλες που έρχονται επάνω στον παίκτη. * Οι παίχτες κάνουν σουτ σε θέση μπροστά από το τέρμα, σε πλάγια θέση, επίσης κάνουν σουτ από πάσες που έρχονται διαγώνια και τέλος έχοντας πλάτη στο τέρμα και γυρίζοντας απότομα σουτάρουν προς αυτό έπειτα από πάσα που δέχονται. * Οι παίκτες να σουτάρουν και με τα δύο πόδια. |
Λάθη στην υποδοχή και στο πάρσιμο της μπάλας.
Λάθη |
Επακόλουθα |
Διόρθωση |
Ο παίχτης «περιμένει» την μπάλα. | Ο αντίπαλος πάει πιο γρήγορα πάνω στην μπάλα. | Ο παίχτης ενεργητικά προσφέρεται να δεχτεί την πάσα, και κάνει κίνηση προς την μπάλα. |
Η μπάλα προσκρούει στο ακίνητο πόδι του παίχτη και συνεχίζει να κινείται (στο κοντρόλ) | Η μπάλα αναπηδά και δεν είναι υπό τον έλεγχο του παίκτη | Όταν έρχεται η μπάλα ο παίχτης κατά το κοντρόλ τραβάει το πόδι λίγο προς πίσω για να ακινητοποιήσει την μπάλα |
Το πόδι που πάει να κοντρολάρει την μπάλα ακουμπάει στο έδαφος | Η μπάλα σηκώνεται ψηλά ή περνάει πάνω από το πόδι | Το πόδι σηκώνεται ελαφρώς από το έδαφος, έτσι ώστε να γίνει ένα σωστό κοντρολάρισμα της μπάλας |
Ο παίχτης είναι χαλαρός και ενεργεί παθητικά όταν πάει να κοντρολάρει την μπάλα | Η μπάλα δεν κοντρολάρεται σωστά και η υποδοχή της γίνεται αργά | Ο παίχτης κινείται ενεργητικά προς την μπάλα. Το πόδι του πηγαίνει να την υποδεχτεί και μετακινείται προς τα πίσω ώστε να σταματήσει |
Η μπάλα μετά την υποδοχή του παίχτη αναπηδάει στο έδαφος | Απώλεια μπάλας, χάσιμο χρόνου | Η μπάλα να κατεβαίνει όσο το δυνατόν πιο γρήγορα στο έδαφος |
Ο παίκτης δεν κάνει καμία προσποίηση με το σώμα του όταν πάει να υποδεχτεί την μπάλα | Ο αντίπαλος μπορεί να τον παρενοχλήσει και να του κλέψει την μπάλα | Η υποδοχή της μπάλας να συνδυάζεται και με προσποίηση του σώματος |
Υποδοχή της μπάλας χωρίς να κάνει ο παίχτης κίνηση σε αντίθετη κατεύθυνση | Ο αντίπαλος στην πλάτη του παίχτη δεν παραπλανείται | Κίνηση στην αντίθετη κατεύθυνση και έπειτα κίνηση πάνω στην μπάλα |
Η υποδοχή γίνεται χωρίς να προστατεύεται η μπάλα από τον αντίπαλο | Ο αντίπαλος μπορεί να παρενοχλήσει τον παίχτη και να κλέψει την μπάλα | Το σώμα του παίχτη κατά την υποδοχή της μπάλας παρεμβάλλεται μεταξύ αυτής και του αντιπάλου |
Tο πάρσιμο της μπάλας γίνεται στο χώρο του αντιπάλου | Ο αντίπαλος μπορεί να παρενοχλήσει και να κλέψει την μπάλα | Ο παίχτης κάνει το πάρσιμο της μπάλας σε κενό χώρο για να ελευθερωθεί από την παρουσία του αντιπάλου |
Η συμπεριφορά του σώματος του παίχτη στο κοντρόλ είναι «κλειστή» | Δεν μπορεί να κάνει την μπάλα δική του, και μόνο πίσω μπορεί να παίξει πάλι την μπάλα | Στη διάρκεια του κοντρόλ το σώμα του παίχτη είναι «ελεύθερο» και ταυτόχρονα παρατηρεί το γύρω χώρο |
Άσκηση για την διόρθωση των λαθών στην υποδοχή και στο πάρσιμο της μπάλας.
Κώνοι σε σειρά
Οργάνωση και λειτουργία * 2 κώνοι ( απόσταση 25 μέτρα ) τοποθετούνται, καθώς επίσης και άλλοι 2 κώνοι παρεμβάλλονται κεντρικά στην ίδια ευθεία σε απόσταση 5 μέτρων μεταξύ τους, και στον καθέναν από αυτόν τοποθετούνται οι παίχτες Α και Β χωρίς μπάλα. * Οι πρώτοι παίκτες με μπάλα που βρίσκονται στους εξωτερικούς κώνους πασάρουν στον Α και στον Β, κι αυτοί παίρνουν την μπάλα και κατευθύνονται στον άλλον εξωτερικό κώνο όπως φαίνεται στο σχήμα. |
|
Διόρθωση 1ου λάθους * Ο Α και ο Β κάνουν κίνηση από τον έναν κεντρικό κώνο στον άλλον για να δεχτούν την πάσα. Διόρθωση 5ου λάθους * Οι παίχτες Α και Β δέχονται από τους εξωτερικούς ψηλή μπαλιά κι έπειτα ντριμπλάρουν την μπάλα. Διόρθωση 6ου λάθους * Πριν από κάθε υποδοχή της μπάλας ο παίχτης να κάνει προσποίηση προς την αντίθετη κατεύθυνση από την οποία έρχεται η μπάλα. Διόρθωση 7ου λάθους * Οι παίχτες Α και Β παίζουν «παλαμάκια» μεταξύ τους κι έπειτα γυρίζουν προς την αντίθετη κατεύθυνση για να πάρουν την πάσα από τους εξωτερικούς. Διόρθωση 8ου λάθους * Σε κάθε κεντρικό κώνο τοποθετούνται δύο παίχτες (επιθετικός /αμυντικός). Η υποδοχή και το πάρσιμο της μπάλας γίνεται υπό την πίεση του αντίπαλου. Διόρθωση 9ου λάθους * Οι παίχτες Α και Β παίρνουν την μπάλα μετά το κοντρόλ και πηγαίνουν στην κατεύθυνση που τους έχει προαναφέρει ή δείχνει εκείνη τη στιγμή ο προπονητής τους Διόρθωση 10ου λάθους * Οι παίκτες Α και Β παίρνουν την μπάλα και κατευθύνονται προς τους εξωτερικούς κώνους και έπειτα πηγαίνουν στους κώνους της αντίθετης πλευράς. |
Λάθη στις κεφαλιές.
Λάθη |
Επακόλουθα |
Διόρθωση |
Κατά την επαφή με την μπάλα τα μάτια είναι κλειστά. | Ο παίχτης δεν βρίσκει την μπάλα σωστά | Τα ματιά να είναι ανοιχτά σε όλη τη διάρκεια της κεφαλιάς |
Τα μάτια του παίκτη δεν είναι προσανατολισμένα στην μπάλα | Ο παίκτης δεν βρίσκει την μπάλα, και έχει λάθος συγχρονισμό | Ο παίχτης να παρατηρεί πάντα την μπάλα |
Ό λαιμός και ο αυχένας δεν είναι σταθεροί στην κεφαλιά | Η κεφαλιά δεν είναι αρκετά δυνατή, και η μπάλα δεν πηγαίνει στην κατεύθυνσή που θέλει ο παίκτης | Το σαγόνι κατεβαίνει προς το στήθος |
Ο παίχτης βρίσκει την μπάλα αλλά το κεφάλι του είναι χαμηλωμένο | Ο παίχτης χτυπάει την μπάλα με το πάνω μέρος του κεφαλιού | Στον αέρα το σώμα του παίχτη σχηματίζει ένα τόξο και όταν συναντήσει ο παίκτης την μπάλα ο κορμός, ο λαιμός και το κεφάλι του κατευθύνονται με δύναμη και συγχρονισμό προς αυτήν |
Στη διάρκεια της κεφαλιάς ο παίχτης δεν κάνει ολόκληρη την κίνηση του σώματος, και κινεί μόνο το κεφάλι | Η μπάλα δεν έχει αρκετή δύναμη | Ολοκληρωμένη κίνηση για να εκτοξεύεται η μπάλα μακριά και με δύναμη |
Ο παίχτης δεν «καρφώνει» την μπάλα κι αυτή παίρνει καμπύλη τροχιά | Η μπάλα δεν πηγαίνει στην επιθυμητή κατεύθυνση | Η μπάλα να «καρφώνεται» με δύναμη προς τα κάτω |
Ο παίκτης περιμένει την μπάλα | Ο παίχτης αργεί να χτυπήσει την μπάλα και ο αντίπαλος μπορεί να την κλέψει | Ο παίχτης βρίσκει την μπάλα στο υψηλότερο δυνατόν σημείο της τροχιάς της |
Το άλμα γίνεται με τα δύο πόδια (χωρίς φόρα και ώθηση ) | Το άλμα δεν είναι αρκετά ψηλό | Το άλμα γίνεται ψηλότερο όταν ο παίχτης πηδάει με το ένα πόδι και δίνοντας ώθηση με την κίνηση και των δύο χεριών του |
Άλμα με το λάθος πόδι | Η κεφαλιά δεν έχει δύναμη και σωστό προσανατολισμό | Για να γίνει η κεφαλιά προς τα δεξιά ο παίχτης πρέπει να κάνει άλμα με το αριστερό πόδι (και αντίστροφα) |
Άσκηση για τη διόρθωση των λαθών στις κεφαλιές.
Παιχνίδι με κεφαλιές.
Οργάνωση και λειτουργία. * 3 εστίες με κώνους ( πλάτους 2 μέτρων ) σε τριγωνική διάταξη και σε απόσταση 3 μέτρων μεταξύ τους. * Σε κάθε τέρμα τοποθετείται ένας παίκτης, ο οποίος έχει και από μια μπάλα. * Ο παίκτης υψώνει την μπάλα στον αέρα και κάνει κεφαλιά για να βάλει γκολ στην εστία που βρίσκεται ο άλλος παίκτης. * Ο άλλος παίκτης προσπαθεί να αποκρούσει την μπάλα και η άσκηση συνεχίζεται κυκλικά. |
|
Διόρθωση 4ου λάθους * Ο παίκτης κάνει κεφαλιά χωρίς άλμα. Τα πόδια του να είναι παράλληλα μεταξύ τους η ελαφρώς το ένα λίγο πιο μπροστά από το άλλο και το κορμί και το κεφάλι του να είναι σηκωμένα ψηλά. Διόρθωση 5ου και 6ου λάθους * Το γκολ να μετράει μόνο, όταν η μπάλα περάσει κάτω από το ύψος που ορίζουν τα τεντωμένα χέρια του αντιπάλου κατά το πλάι. * Επομένως αυτό ωθεί τον παίχτη, να χτυπήσει την μπάλα με δύναμη σε ευθεία γραμμή προς τα κάτω και όχι με ψηλή καμπύλη. Διόρθωση 8ου και 9ου λάθους * Ο ένας παίκτης πετάει με τα χέρια την μπάλα στον άλλον που βρίσκεται απέναντί του κι αυτός κάνοντας άλμα με το ένα πόδι κάνει κεφαλιά προς το άλλο τέρμα: π.χ. ο Α δίνει στον Β, ο Β κάνει κεφαλιά προς το τέρμα του Γ, μετά ο Γ πετάει στον Α, και ο Α κάνει κεφαλιά στο τέρμα του Β, και ούτω καθεξής. |
Λάθη στην αμυντική συμπεριφορά
Λάθη |
Επακόλουθα |
Διόρθωση |
Ο αμυντικός πηγαίνει να μαρκάρει τον επιθετικό μετωπικά | Ο αμυντικός στρίβει αργά και ο αντίπαλος μπορεί να τον περάσει | Ο αμυντικός έχει ελαφρώς πλάγια θέση στο σώμα του, επιτηρώντας πάντα το πόδι του αντιπάλου που έχει τη μπάλα |
Ο αμυντικός έχει σε όρθια θέση το σώμα του, τρέχει ανεξέλεγκτα, και πηγαίνει αγχωμένα προς τον επιθετικό | Ο αμυντικός δεν μπορεί να στρίψει το σώμα του γρήγορα, και ο αντίπαλός του τον ξεπερνάει εύκολα | Ο αμυντικός σταματάει το τρέξιμο του μόλις φτάσει κοντά στον επιθετικό, στρέφει το σώμα του πλάγια και σε χαμηλή θέση |
Ο αμυντικός είναι διστακτικός και δεν έχει αποφασιστικότητα | Η αναποφασιστικότητα τον οδηγεί σε λάθος τοποθέτηση | Ο αμυντικός τρέχει γρήγορα στον αντίπαλο και παίρνει την κατάλληλη θέση |
Ο αμυντικός παρατηρεί μόνο τον αντίπαλο και όχι και την μπάλα μαζί | Μπορεί να δεχτεί προσποίηση | Παρατήρηση και της μπάλας μαζί με την κίνησή του αντιπάλου |
Όταν ο αντίπαλος επιθετικός παίζει με πλάτη στο τέρμα ο αμυντικός δεν είναι αρκετά κοντά του και τον έχει σε απόσταση | Ο επιθετικός μπορεί να γυρίσει μέτωπο προς το τέρμα εύκολα | Ο αντίπαλος μαρκάρεται πολύ κοντά και ο αμυντικός κοιτάει ταυτόχρονα με την άκρη του ματιού του την μπάλα |
Ο αμυντικός είναι κολλημένος στην πλάτη του επιθετικού | Ο αντίπαλος μπορεί να χρησιμοποιήσει την πλάτη του για να γυρίσει προς το τέρμα | Ο αμυντικός μαρκάρει τον αντίπαλο στενά αλλά χωρίς σωματική επαφή, για να στρίβει το σώμα του γρήγορα |
Ο αμυντικός περιμένει πίσω από τον επιθετικό και δεν βγαίνει πρώτος πάνω στην μπάλα | Ο επιθετικός κάνει υποδοχή της μπάλας έχοντας στην πλάτη του τον αμυντικό | Ο αντίπαλος μαρκάρεται έχοντας ο αμυντικός το σώμα του σε λίγο πλάγια θέση για να προλαβαίνει τις μπαλιές που θα έρχονται σε αυτόν |
Ο αμυντικός περιμένει άσκοπα και δεν καθοδηγεί τον αντίπαλο | Ο αντίπαλος βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση | Ο αμυντικός κάνει μικρές προσποιήσεις για να προκαλέσει την αντίδραση του επιθετικού |
Άσκηση για τη διόρθωση των λαθών στην αμυντική συμπεριφορά.
Ένας εναντίον ενός σε εστία με κώνους. (Χωρίς σχεδιάγραμμα).
Οργάνωση και λειτουργία.
* Γήπεδο διαστάσεων 10 x 20 μέτρων.
* Στις δύο πλευρές των 10 μέτρων τοποθετούμε δύο τέρματα με κώνους( πλάτους δύο μέτρων ).
* Οι παίχτες χωρίζονται σε δύο ομάδες όπου η κάθε ομάδα πηγαίνει πίσω από κάθε εστία και μόνο οι παίχτες της μιας ομάδας έχουν μπάλες.
* Ο πρώτος παίκτης από την ομάδα που έχει μπάλες διασχίζει ντριμπλάροντας τον χώρο και προσπαθεί να βάλει γκολ στην απέναντι εστία.
* Ο πρώτος παίχτης από το γκρουπ που δεν έχει μπάλες αντιμετωπίζει αυτόν που επιτίθεται και προσπαθεί να του κλέψει την μπάλα και να βάλει γκολ αυτός στην απέναντι εστία.
* Μόλις η μπάλα μπει γκολ ή βγει άουτ ξεκινά ένα καινούργιο ζευγάρι παικτών.
Διόρθωση 1ου λάθους
* Ψηλά στην κεντρική γραμμή και στις δύο άκρες της, τοποθετούμε δύο εστίες με κώνους. Ο επιθετικός πρέπει να ντριμπλάρει την μπάλα ανάμεσα σε μια από τις δύο αυτές εστίες. Ο αμυντικός συμπεριφέρεται κατάλληλα με το σώμα του πλάγια τοποθετημένο.
Διόρθωση 2ου λάθους
* Ο επιθετικός πρέπει να περάσει την κεντρική γραμμή σε καθορισμένο χρονικό διάστημα.
Διόρθωση 3ου λάθους
* Χωρίζουμε το γήπεδο σε 3 διαμήκεις ζώνες. Ο αμυντικός οφείλει να τρέξει να αντιμετωπίσει τον επιτιθέμενο που θα του αναθέσει ο προπονητής εκείνη την στιγμή και στην ζώνη που βρίσκεται ο αντίπαλος.
Διόρθωση 5ου , 6ου και 7ου λάθους.
* Φτιάχνονται ζευγάρια παικτών, όπου κάθε παίκτης εναλλάσσεται ως επιθετικός και ως αμυντικός.
* Τα ζευγάρια τοποθετούνται πίσω από μια εστία.
* Ο προπονητής παίζει την μπάλα στον επιθετικό ο οποίος παίζει ένας εναντίον ενός με τον αντίπαλο στην πλάτη του.
Διόρθωση 8ου λάθους
* Οι παίκτες τοποθετούνται ως επιθετικοί και ως αμυντικοί στον χώρο.
* Με το σήμα του προπονητή ο επιθετικός ξεκινά κατά μέτωπο επίθεση. Ο αμυντικός «καθοδηγεί» τον επιθετικό κάνοντας μικρές προσποιήσεις.