ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΕ ΜΙΚΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ

Image

Παρακολουθώντας έναν αγώνα παιδικού ποδοσφαίρου το πρώτο που παρατηρούμε είναι η συνεχής εναλλαγή της κατοχής της μπάλας από τις δύο ομάδες. Εναλλαγής που δεν επιτυγχάνεται τις πιο πολλές φορές με την σωστή ατομική ή ομαδική τακτική αλλά περισσότερο με την έλλειψη ικανοποιητικής τεχνικής των νεαρών παικτών όταν βρίσκονται σε πίεση χώρου και χρόνου και την ανεπάρκεια των προσφερομένων επιλογών μεταβίβασης της μπάλας σε ξεμαρκάριστους συμπαίκτες.

Με άλλα λόγια οι νεαροί παίκτες αν δεν έχουν εκπαιδευτεί και προπονηθεί σωστά αδυνατούν να διατηρήσουν την κατοχή της μπάλας ειδικά όταν υπάρχει πίεση και μαρκάρισμα από πολλούς αντιπάλους σε μικρό χώρο και η προεπιλεγμένη και οργανωμένη βοήθεια από τους συμπαίκτες είναι ανεπαρκής. Τη σημασία της διατήρησης της κατοχής της μπάλας πολύ εύστοχα έχει καταδείξει ο Γιόχαν Κρόιφ με τη δήλωση του «όση ώρα έχει η ομάδα μου την μπάλα στην κατοχή της τόσες περισσότερες πιθανότητες έχει για να σκοράρει».

Ενισχύοντας την άποψη αυτή και δίνοντας άλλη διάσταση στην έννοια της κατοχής της μπάλας μπορούμε ακόμη να πούμε ότι η διατήρηση της κατοχής της μπάλας από μια ομάδα αφαιρεί το δικαίωμα και τις ευκαιρίες από την αντίπαλη ομάδα να σκοράρει. Αρα σαν προπονητές θα πρέπει να δίνουμε μεγάλη σημασία στην εκπαίδευση των νεαρών παικτών στο πως θα διατηρούν με -ορθολογικό τρόπο- την κατοχή της μπάλας, θέτοντας όμως στόχους που εξυπηρετούνται από αυτή, όπως το πως θα σκοράρουμε πιο εύκολα αποδιοργανώντας την αμυντική λειτουργία της αντίπαλης ομάδας ή εξαντλώντας το χρόνο και τις δυνάμεις της αντίπαλης ομάδας όταν το αποτέλεσμα είναι ευνοϊκό για την ομάδα μας. Παρακάτω περιγράφονται αντιπροσωπευτικές ασκήσεις σε παιχνιώδη μορφή που προάγουν και βελτιώνουν την διατήρηση της κατοχής της μπάλας.
 

seminario1

ΕΙΚΟΝΑ 1: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 10X15 ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 7 3ν1 και 2ν1
  Στο μισό γήπεδο διεξάγεται παιχνίδι 3ν1. Αφού αλλάξουν 5 συνεχόμενες πάσες, μπορούν να μεταφέρουν το παιχνίδι στο άλλο μισό, ακολουθώντας πάντα την πάσα του ο παίκτης που την πραγματοποιεί. Έτσι έχουμε πάλι 3ν1. Ο αμυντικός που θα καταφέρει να ανακόψει την μπάλα αλλάζει ρόλο με τον παίκτη που υπέπεσε στο λάθος. Κινήσεις ξεμαρκαρίσματος από όλους τους παίκτες. Χρόνος παιχνιδιού 3 Χ 3'.

 


 

ΕΙΚΟΝΑ 2: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ10Χ15, ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 7, 3ν2 με 2 παίκτες στόχους-στηρίγματα
seminario2

 

Οι   3   παίκτες   προσπαθούν   με   εναλλαγές   της   μπάλας   να   την μεταφέρουν από τον έναν παίκτη-στόχο στον άλλο, στην απέναντι πλευρά. Όταν οι  δύο παίκτες κερδίσουν την  μπάλα τότε με την συμμετοχή  των  2  στηριγμάτων  διεξάγεται  παιχνίδι   κατοχής  της μπάλας 4ν3. Χρόνος παιχνιδιού 3ν3. Τα   στηρίγματα   παίζουν   ελεύθερα   ή   με   περιορισμένες   επαφές ανάλογα με το επίπεδο.


ΕΙΚΟΝΑ 3: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ10Χ10, ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 8, 2ν2 με 2 στηρίγματα για την κάθε ομάδα.
seminario3

Παιχνίδι 2ν2 με 2 στηρίγματα για κάθε ομάδα που προσπαθεί να διατηρήσει την κατοχή της μπάλας, για όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο χρησιμοποιώντας συνδυασμούς και εναλλαγές πασών με τα στηρίγματα. Πάσες μεταξύ των στηριγμάτων επιτρέπονται μόνο όταν υπάρχει αποδέκτης της μπάλας, παίκτης τετραγώνου.
Παραλλαγή
Τα στηρίγματα μπορούν να αλλάζουν θέση αμοιβαία με τους παίκτες του τετραγώνου όταν υποδέχονται τη μπάλα. Χρόνος 4 Χ 130"-2'.


ΕΙΚΟΝΑ 4: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 20 Χ 15 ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 8 4ν4
seminario4

Παιχνίδι 4ν4 με μια μικρή εστία και μία γραμμή διαπέρασης για κάθε ομάδα..
Χρόνος 2 Χ 4".


EIKONA 5: ΔΙΑΣΤΑΣΕIΣ 40Χ20, ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 16 4ν3 και 3ν4
Image

Στο μισό γήπεδο διεξάγεται παιχνίδι 4ν3, μέσα από συνδυασμούς και πάσες προσπαθούν να μεταβιβάσουν τη μπάλα στο άλλο μισό και να εκδηλώσουν άμεση επίθεση. Ο παίκτης που μεταβιβάζει τη μπάλα ακολουθεί την πορεία της και έτσι έχουμε 4ν4 στο άλλο μισό. Χρόνος 2 Χ 4'.



EIKONA 6: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 45 Χ 20, ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 8-10, 5ν4 -1, 4v3 - 1
Image

Στο μισό γήπεδο διεξάγεται παιχνίδι 5ν4. Οι 5 Χ παίζουν με 2 επαφές και προσπαθούν να διατηρήσουν την κατοχή της μπάλας ενώ οι 4 Ο παίζουν ελεύθερα και στόχος τους είναι να κερδίσουν την μπάλα και να την μεταβιβάσουν στον συμπαίκτη τους που βρίσκεται στο άλλο μισό. Μετά τη μεταβίβαση πρέπει να μεταφερθούν όλοι στο άλλο μισό γήπεδο και να συνεχίσουν το παιχνίδι εναντίον 4 Χ, που θα μεταφερθούν και αυτοί στο μισό γήπεδο για να ανακτήσουν την κατοχή της μπάλας και να την μεταβιβάσουν στον συμπαίκτη τους, που παρέμεινε στο μισό του γηπέδου. Χρόνος 2 Χ 4'. 4ν3 – 1,           2Χ5' 5ν4 - 1

EIKONA 7: ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ 40 Χ 25 ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΚΤΩΝ 14
Image
Παιχνίδι σε τρεις ζώνες. Στην πρώτη ζώνη έχουμε 1ν2, στην δεύτερη 3ν3 και στην τρίτη 2ν1.
Οι τρεις παίκτες της μεσαίας ζώνης δέχονται την μπάλα από τον παίκτη της πρώτης ζώνης, που δεν μαρκάρεται στη φάση αυτή από τους 2 αντιπάλους του και προσπαθούν με συνδυασμούς, προσποιήσεις και εναλλαγές της μπάλας, να μεταβιβάσουν τη μπάλα στους 2 επιθετικούς της τρίτης ζώνης, οι οποίοι πρέπει γρήγορα, εκμεταλλευόμενοι την αριθμητική τους υπεροχή, να σκοράρουν. Χρόνος 2 Χ 6'.

ΑΠΟ ΤΟ 1Ο ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ

Βούζας Β.

Αθλητικός επιστήμονας - προπονητής ποδοσφαίρου

UEFA LICENCE

Όλες τiς εισηγήσεις, από  το
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΠΡΟΠΟΝΗΤΩΝ ΑΚΑΔΗΜΙΩΝ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟΥ
(3 ώρες σε DVD)  μπορείτε να τiς παραγγείλετε από το
αθλητικό τμήμα του δήμου Βρηλισσίων στα Τηλ:.210-8101510 & 210- 8101511

Log in or Sign up

Enter your name
Enter your email
Please select a Membership