Η ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΤΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΗ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ

Ενότητα για τους χειμερινούς μήνες

Ο κάθε προπονητής δεν ξέρει πώς να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του άσχημου αγωνιστικού χώρου ( χιόνι, λάσπες, βαρύ τερέν, ξερό γήπεδο )

και να χρησιμοποιήσει το κατάλληλο πρόγραμμα προπόνησης. Υπάρχουν όμως μερικές προτάσεις θεμελιώδους βάσης που μπορούν να εφαρμοστούν για τις προπονήσεις αυτού του είδους ώστε να γίνουν αποτελεσματικές. Παρακάτω παρουσιάζονται τα χαρακτηριστικά και οι συνθήκες αυτών των προπονήσεων, όπως και δύο παραδείγματα.

Αρχική θέση


Το γήπεδο είναι πολύ σκληρό, ξερό ή παγωμένο. Η πραγματοποίηση της προπόνησης φαίνεται δύσκολη. Υπάρχει ο κίνδυνος των τραυματισμών, και οι μονότονες στροφές γύρω από το γήπεδο δεν είναι εναλλακτική. Πολλοί προπονητές αλλάζουν ολόκληρο το πρόγραμμά τους εξαιτίας αυτών των συνθηκών.
 

Κίνηση και ευχαρίστηση

Η προπόνηση σε κακό γήπεδο όμως έχει τους δικούς της νόμους! Κανείς δεν πρέπει να έχει βάρος στη συνείδησή του αν η προπόνηση έχει λιγότερη τακτική και περισσότερη «ευχαρίστηση», λόγω των καιρικών συνθηκών ή του κακού γηπέδου. Οι περισσότεροι τεχνικοί όμως αγχώνονται και πιέζονται από αυτές τις καταστάσεις.

Αντοχή ΟΚ, αλλά η τεχνική?

Η αντοχή παίζει σημαντικό ρόλο στη δομή της προπόνησης. Ακόμα και με άσχημες συνθήκες υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες ασκήσεις που βοηθούν στην βελτίωσή της. Επιπλέον δεν πρέπει να υποβαθμίζεται η τεχνική! Οι τεχνικές που θα πρέπει να αναπτυχθούν στην παρούσα φάση θα είναι ανάλογες με την κατάσταση του γηπέδου. Τέτοιες είναι, η βελτίωση στις ψηλές μπαλιές, τα κοντρόλ, και το παίξιμο με το κεφάλι. Στις παρακάτω ενότητες δίνεται έμφαση στις προαναφερθείσες τεχνικές.

Συμβουλές προπόνησης τεχνικής σε δύσκολες συνθήκες


Προσαρμογή στους εξωτερικούς παράγοντες
Σε πολύ άσχημο αγωνιστικό χώρο δουλέψτε ασκήσεις με την μπάλα στον αέρα, με τα χέρια και τα πόδια.

Σημεία αναφοράς

Στην αρχή μπορεί να εισαχθεί το παιχνίδι με τα χέρια, όπως το βόλεϊ, και μετά να προχωρήσουμε στο κύριο μέρος της προπόνησης.

Κύριος κανόνας: Κανένας δεν πρέπει να κρυώνει
Όλοι οι παίχτες είναι σε κίνηση, όταν έχει πολύ κρύο, και οι παύσεις να είναι όσο το δυνατόν σύντομες.

Προτεραιότητα στον επιθετικό
Για την απλοποίηση του παιχνιδιού, μικραίνουμε τον αγωνιστικό χώρο και φτιάχνουμε πολλές εστίες. Χρησιμοποιούμε ουδέτερους παίχτες έτσι ώστε οι επιθετικοί να έχουν αριθμητικό πλεονέκτημα βελτιώνοντας έτσι την αποτελεσματικότητά τους.

Προσοχή ναι, φόβος όχι
Προσοχή λοιπόν στους επικίνδυνους αγωνιστικούς χώρους!

Δημιουργήστε σύνθετες ενότητες ασκήσεων
Εξάλλου η προσοχή των παιχτών είναι πιο έντονη σ’αυτές τις συνθήκες απ’ότι σε κανονικές.
 

ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1: Ψηλό παιχνίδι


ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ

 

1 Διαγώνιες ψηλές μπαλιές και κλιμάκωση

Οργάνωση
* 4 τετράγωνα 10 Χ 10 μέτρα σχηματισμένα με κώνους Α, Β, Γ και Δ.
* Μεταξύ του Α και Β, και του Γ και του Δ, τοποθετούμε 5 ράβδους στο έδαφος φτιάχνοντας έτσι μια διαδρομή για μικρά άλματα.
* Τα 4 τετράγωνα θα απαρτίζονται από τον ίδιο αριθμό παιχτών και ο κάθε ένας θα έχει ένα νούμερο.
* Οι παίχτες στο τετράγωνο Α και Β έχουν ο καθένας από μια μπάλα.
te_asxter_1
Λειτουργία
* Με την σειρά που δόθηκαν οι αριθμοί στους παίχτες του Α και Β, παίζουν μεγάλη μπαλιά στους αντίστοιχους με το ίδιο νούμερο στα τετράγωνα που βλέπουν διαγώνια.
* Έπειτα γίνεται η αλλαγή χώρων. Ο παίχτης που πασάρει, υπερπηδάει τις ράβδους και πηγαίνει απέναντι, ταυτόχρονα ο κάτοχος της μπάλας κατευθύνεται στο άλλο τετράγωνο ντριμπλάροντας.

Παρατήρηση
* Ο τερματοφύλακας ζεσταίνεται ξεχωριστά.

 


 

2 Ψηλές μπαλιές – κλιμάκωση

Οργάνωση και λειτουργία
* Όπως πριν, αλλά τώρα το Α συνεργάζεται με το Β, και το Γ με το Δ.
* Με το σήμα του προπονητή οι κάτοχοι της μπάλας πασάρουν στους απέναντι αντίστοιχους και περνούν τα εμπόδια πηγαίνοντας στο άλλο τετράγωνο.
Image
Πόντοι παιχνιδιού
* 1 πόντος: Ο συμπαίχτης πιάνει την μπάλα
* 2 πόντοι : Ο συμπαίχτης την κοντρολάρει με τον μηρό/ στήθος/ κεφάλι και μετά παίζει την μπάλα 2 φορές στον αέρα.
* Σε 2 λεπτά ποια ομάδα θα έχει μαζέψει τους περισσότερους πόντους.
* Η ομάδα που θα αλλάξει πρώτη τετράγωνο κερδίζει 2 επιπλέον πόντους.
Παρατήρηση
Η απόσταση μεταξύ των τετραγώνων να προσαρμόζεται ανάλογα με το επίπεδο.
{else}{endif}
{mosif usergroup=registered,special}

 


 

ΚΥΡΙΟ ΘΕΜΑ

 

1 Συνδυασμοί I

Οργάνωση και λειτουργία
* Οι παίχτες χωρίζονται σε 2 ομάδες και δημιουργούνται 4 τετράγωνα με κώνους. Τα 2 γκρουπ αλλάζουν ταυτόχρονα (έπειτα από 7 λεπτά).
* Όπως πριν αλλά τώρα στους σταθμούς Α και Γ υπάρχει 1 παίχτης χωρίς μπάλα.
* Στους Β και Δ βρίσκονται 2 παίχτες σε κάθε περίπτωση, από τους οποίους ο ένας έχει μπάλα.
* Ο παίχτης Β1 παίζει μια ψηλή μπαλιά με τα χέρια στον παίχτη στο Α, ο οποίος κάνει κοντρόλ με το στήθος και δίνει πάλι πίσω στον Β1 που για να πάρει την μπάλα έχει φτάσει στο μέσο της διαδρομής μεταξύ του Α και Β.
* Ο Β1 πιάνει την μπάλα και την πετάει με τα χέρια πίσω στον Α και αυτός με την σειρά του την δίνει στον Β2.
* Οι παίχτες του Γ και Δ εργάζονται παρόμοια.
Image
Παρατήρηση
* Οι ανακριβείς πάσες να αποφεύγονται.

 


 

2 Συνδυασμοί II

Οργάνωση και λειτουργία
* Ο κάθε παίχτης που θα είναι στους σταθμούς Α και Γ δεν έχει μπάλα.
* Τα τετράγωνα Β και Δ έχουν από 2 άτομα. Σε κάθε περίπτωση μόνο ένας παίχτης έχει μπάλα.
* Ο Β1 κάνει μπαλιά με τα χέρια στον Α και αφού την κοντρολάρει αυτός με το στήθος δίνει πάσα πάλι στον Β1 στο μέσο της απόστασης Α και Β, και ο Α φεύγει για τον σταθμό Δ.
* Από το μέσο Α-Β ο Β1 αφού έχει κοντρολάρει, κάνει πάσα στον παίχτη χωρίς μπάλα τον Δ2.
* Ο Β1 έπειτα πηγαίνει στο τετράγωνο Α.
* Ο Δ1 ακολουθεί την ίδια διαδικασία με τον Γ και συνεργάζονται με τον Β2.
Image
Παρατηρήσεις
* Το κοντρόλ της μπάλας μπορεί να γίνει επίσης με το κεφάλι ή το μηρό.
* Σε αυτό το στάδιο οι πάσες γίνονται με τα χέρια για να γίνεται σωστά η άσκηση.

 


 

3 Παιχνίδι τριών στόχων

Οργάνωση
* Δύο εστίες με τερματοφύλακα στις βασικές γραμμές ενός γηπέδου 40 μέτρων.
* Δίπλα από κάθε τέρμα, 2 ορθογώνια με κώνους διαστάσεων 5x8 μέτρα.
* 2 ισάριθμες ομάδες
Image
Λειτουργία
* Οι ομάδες παίζουν ελεύθερα αντιμετωπίζοντας η μια την άλλη.
* Εκτός από τα γκολ στους τερματοφύλακες οι ομάδες προσπαθούν να βάζουν την μπάλα και στα ορθογώνια.
* Η μπάλα πρέπει να προσγειωθεί εκεί, ύστερα από ψηλή μπαλιά.
Παραλλαγές
* Οι διαστάσεις των ορθογωνίων μεταβάλλονται ανάλογα το επίπεδο.
* Χωρίς κανονικά τέρματα

 


 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 

Αριθμητική υπεροχή

Οργάνωση
* Ο ίδιος χώρος παιχνιδιού χωρίς τα ορθογώνια.
* 2 ισάριθμες ομάδες
* 2 ουδέτεροι παίχτες ως «μπαλαντέρ». Σε κάθε περίπτωση παίζουν μαζί με τους κατόχους της μπάλας.
Image
Λειτουργία
* Οι ομάδες παίζουν ελεύθερα αντιμετωπίζοντας η μια την άλλη.
* Οι μπαλαντέρ μπορούν να σκοράρουν.
* Οι μπαλαντέρ συνεχώς να αντικαθίστανται.

Παρατηρήσεις
* Ο προπονητής πρέπει να συνυπολογίσει και το αυξημένο ρίσκο τραυματισμών αν το παιχνίδι έχει μεγάλη διάρκεια.
* Οι μπαλαντέρ να διευκολύνουν το παιχνίδι με συνδυασμούς, άλλωστε γι’αυτό η άσκηση γίνεται με αριθμητική υπεροχή.

 

ΠΡΟΠΟΝΗΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2:

Έλεγχος της μπάλας έπειτα από ψηλή μπαλιά

ΠΡΟΘΕΡΜΑΝΣΗ

 

1 Παιχνίδι προσανατολισμού

Οργάνωση και λειτουργία
* Σε ένα αρκετά μεγάλο χώρο τοποθετούμε διάφορους χρωματιστούς κώνους.
* Σχηματίζουμε ζευγάρια παιχτών, κάθε ζεύγος έχει μια μπάλα.
* Ο κάθε κάτοχος της μπάλας τρέχει ελαφρά με αυτή στα χέρια μέσα στο χώρο.
* Καθώς κινείται πετάει την μπάλα ψηλά προς το ζευγάρι του και ταυτόχρονα φωνάζει ένα χρώμα.
* Ο αποδέκτης κοντρολάρει και μετά ντριμπλάρει τον αντίστοιχο χρωματιστό κώνο.
Image
Παραλλαγή
* Ο κάτοχος της μπάλας μπορεί να την παίζει 2-3 φορές στον αέρα και μετά να την δίνει στον συμπαίχτη.

 

 


 

2 Επίθεση

Οργάνωση και λειτουργία
* Όπως πριν, αλλά προσθέτουμε 4 αμυντικούς παίχτες στο χώρο (2 ζεύγη).
* Ίδια διαδικασία με την προηγούμενη άσκηση, χωρίς να πρέπει να ντριμπλάρουν την προκαθορισμένη εστία.
* Οι παίχτες πρέπει να περάσουν σε 45 δευτερόλεπτα όσες εστίες μπορούν.
* Παρενοχλούνται από τους αμυντικούς που τους κλείνουν το δρόμο, οπότε πρέπει να τους περάσουν ή να πάνε σε άλλους κώνους.
* Κάθε παίχτης πρέπει να πάρει το ρόλο του αμυντικού.
* Ανταγωνισμός στα ζευγάρια.
Image
 

 

 


 

ΚΥΡΙΩΣ ΘΕΜΑ

 

1 Ψηλό παιχνίδι – Κυκλική κίνηση

Οργάνωση και λειτουργία
* 2 μεγάλες εστίες με τερματοφύλακες .
* Στα 10 και στα 20 μέτρα από τα τέρματα τοποθετούνται κώνοι και σχηματίζονται γραμμές.
* Οι παίχτες παίρνουν θέσεις δίπλα από τα τέρματα και στις πρώτες γραμμές.
* Ο Α κοντρολάρει με το στήθος έπειτα από πάσα με αράουτ του Β, ξαναδίνει την μπάλα σε αυτόν και γυρίζει προς την γραμμή σκοραρίσματος.
* Ο παίχτης Γ δίνει με αράουτ την μπάλα κοντά στη γραμμή σκοραρίσματος έτσι ώστε ο Α να την συναντήσει εκεί σουτάροντας απευθείας προς το τέρμα.
* Όλοι οι παίχτες μετακινούνται μια θέση παραπάνω.
Image
Παραλλαγές
* Οι πάσες να γίνονται με τα πόδια.
* Οι πάσες να γίνονται στο ύψος της λεκάνης και οι παίχτες να παίζουν απευθείας πίσω χωρίς κοντρόλ.

 


 

2 Ψηλό παιχνίδι – Κλιμάκωση

Οργάνωση και λειτουργία
* Όπως πριν, αλλά τώρα δημιουργούνται 2 ομάδες όπου η κάθε μία πραγματοποιεί την άσκηση στο δικό της τέρμα. Ο Γ κάνει αράουτ στη γραμμή σκοραρίσματος, ο Β πάσα στον Α και αυτός πηγαίνει προς το τέρμα.
* Ο προπονητής δίνει το σήμα για να ξεκινήσουν οι 2 ομάδες.
* Το σουτ προς το τέρμα πρέπει να είναι απευθείας βολέ.
* Ο παίχτης της θέσης Γ μόλις κάνει το αράουτ σπριντάρει στη θέση Β περιμένοντας ξανά τη σειρά του.
* Το παιχνίδι ολοκληρώνεται όταν όλοι περάσουν από όλες τις θέσεις αρκετές φορές ή μόλις σημειωθεί ένας συγκεκριμένος αριθμός τερμάτων.
Image
 

 

 


ΕΠΙΛΟΓΟΣ

 

Άσκηση ανταγωνισμού

Οργάνωση
* Δίπλα από τα 2 τέρματα τοποθετούνται δύο εστίες των 5 μέτρων.
* 30 μέτρα από το κάθε τέρμα υπάρχει μία γραμμή εκκίνησης σχηματισμένη με κώνους.
* 4 ίσες ομάδες δημιουργούνται.
Image
Λειτουργία
* Το παιχνίδι ξεκινάει με ένα αράουτ από την γραμμή εκκίνησης για κάθε ομάδα που επιτίθεται.
* Οι παίχτες προσπαθούν να πετύχουν γκολ στο μεγάλο τέρμα (2 πόντοι) ή στις εστίες (1 πόντος).
* Μόλις επιτευχθεί γκολ η κατοχή μπάλας ανανεώνεται.
* Αν η αμυνόμενη ομάδα κλέψει την μπάλα, προσπαθεί να περάσει ντριμπλάροντας την γραμμή εκκίνησης.
* Το παιχνίδι διαρκεί 4 λεπτά.
* Ο καθένας αντιμετωπίζει τον οποιοδήποτε.

 


Log in or Sign up

Enter your name
Enter your email
Please select a Membership