Η απόδοση στο ποδόσφαιρο είναι πάντα αντανάκλαση του προηγούμενου προπονητικού σχεδιασμού. Επομένως, ένας καλός προπονητής ποδοσφαίρου πρέπει να θέτει τα προπονητικά του ερεθίσματα συνειδητά και σκόπιμα. Από τη στιγμή που ένα δομικό στοιχείο για την προώθηση της απόδοσης παραμελείται μόνιμα στην προπόνηση, αυτό γίνεται αντιληπτό στο παιχνίδι με τη μορφή ανισορροπιών.
Οι παίκτες παίρνουν πολύ συχνά λανθασμένες αποφάσεις, υπάρχει έλλειψη επιθετικών με τελειωτικές ικανότητες ή μια κοινή ιδέα παιχνιδιού στην κατοχή - για να αναφέρουμε μερικές μόνο από τις πιθανές συνέπειες μιας προηγουμένως κακοδομημένης προπονητικής συνταγής. Αυτό το βιβλίο έχει σκοπό να βοηθήσει στη συστηματική κάλυψη των επιμέρους δομικών στοιχείων για την απόδοση στην προπόνηση με τη βοήθεια διδακτικών και μεθοδολογικών σκέψεων και στη βελτιστοποίηση του προπονητικού σχεδιασμού. Χρησιμοποιεί τόσο μια ατομική όσο και μια ομαδική προσέγγιση.
Ο σχεδιασμός της προπόνησης είναι το κλειδί! Κάθε προπόνηση βασίζεται στην ανάπτυξη των παικτών και της ομάδας. Σε αυτή τη σύγχρονη εποχή, εμείς οι προπονητές έχουμε στη διάθεσή μας ένα ευρύ φάσμα μεθόδων προπόνησης.
Οι διδακτικοί προβληματισμοί σας βοηθούν να επιλέξετε το σωστό προπονητικό περιεχόμενο και να επιτύχετε τους καθορισμένους προπονητικούς στόχους μέσω ενός καλά μελετημένου προπονητικού σχεδιασμού. Προκειμένου να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους περιορισμένους πόρους που διαθέτετε κατά τη διάρκεια της προπόνησης, θα πρέπει να λάβετε υπόψη σας ορισμένα σημεία σχετικά με τη δομή και την υλοποίηση. Στο πρώτο μέρος της σειράς άρθρων του Björn Bremermann, θα μάθετε σε ποιες ενότητες χωρίζεται η εκπαίδευσή σας και ποιες δεξιότητες εκπαιδεύετε εκεί. Το δεύτερο μέρος της σειράς άρθρων θα εξετάσει στη συνέχεια πώς μπορεί να δομηθεί μια εκπαιδευτική συνεδρία, συμπεριλαμβανομένων των ασκήσεων, - χρησιμοποιώντας το παράδειγμα μιας συνεδρίας με διάφορα σημεία εστίασης.
Η ενεργοποίηση μιας διαδικασίας ανάπτυξης σε ατομικό και ομαδικό επίπεδο μπορεί να ξεκινήσει μέσω της σιωπηρής και της ρητής μάθησης. Κατά συνέπεια, θα πρέπει να αξιοποιούνται και οι δύο διαδικασίες μάθησης. Είναι δύσκολο να απεικονιστεί η προπόνηση (ρητή μάθηση) σε ένα άρθρο. Αντίθετα, ο πρωταρχικός στόχος εδώ είναι να επηρεαστεί ο σιωπηρός μαθησιακός χαρακτήρας της εκπαιδευτικής μονάδας με την επιλογή και την τροποποίηση των μορφών εκπαίδευσης. Οι μορφές κατάρτισης συνοδεύονται από μεθοδολογικό-διδακτικό σχολιασμό που παραπέμπει στις προηγούμενες θεωρητικές εξηγήσεις.
Κατά τη διάρκεια της τότε εκπαίδευσής μου για την άδεια Α, μου είπαν επανειλημμένα ότι η ποιότητα της εκπαίδευσης εξαρτάται από την καθοδήγηση.
coaching. Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με αυτό. Σε ένα ορισμένο επίπεδο, ο καλός σχεδιασμός της προπόνησης δεν σημαίνει απαραίτητα και καλή προπόνηση στο γήπεδο, αν ο προπονητής δεν είναι σε θέση να παρέχει σημαντικές εξηγήσεις στα σωστά σημεία1. Ωστόσο, ανησυχώ λίγο ότι η εννοιολογική ανάπτυξη της προπόνησης μπορεί να περάσει πολύ στο παρασκήνιο. Ακόμη και αν ένας προπονητής έχει εξαιρετικές προπονητικές ικανότητες, η κακή επιλογή και διαχείριση της προπόνησης μπορεί να σταθεί εμπόδιο στη διαδικασία ανάπτυξης των παικτών και της ομάδας.
Σε αυτό το σημείο εντάσσεται η δήλωση του Αρσέν Βενγκέρ στο ITK 2022 στο Ντόρτμουντ. Είναι της γνώμης ότι τα παιδιά ηλικίας πέντε έως δώδεκα ετών θα πρέπει να μην έχουν προπονητή παρά έναν κακό προπονητή. Εξάλλου, αυτό θα τους έδινε την ευκαιρία να παίζουν ελεύθερα. Ο Βενγκέρ γνωρίζει ότι δεν υπάρχει εξωτερική προπόνηση στο ελεύθερο παιχνίδι χωρίς προπονητή. Ωστόσο, λόγω του υψηλού σιωπηρού μαθησιακού χαρακτήρα του ελεύθερου παιχνιδιού, η έλλειψη προπονητή σε αυτή την ηλικιακή ομάδα μπορεί να αντισταθμιστεί εν μέρει. Πιο προβληματικοί είναι οι προπονητές που παρέχουν εξωτερικές συμβουλές αλλά προσφέρουν εκπαίδευση που έχει πολύ λίγη σχέση με το ποδόσφαιρο.
Για μένα, εδώ είναι που διαχωρίζεται η ήρα από το σιτάρι. Οι πραγματικά καλοί προπονητές είναι εξαιρετικοί στην προπόνηση σε μια μορφή προπόνησης. Ωστόσο, χαρακτηρίζονται επίσης από καλά μελετημένο προπονητικό σχεδιασμό και έννοιες. Η προπόνηση στο δεύτερο μέρος πραγματοποιήθηκε με 20 παίκτες. Εάν έχετε στη διάθεσή σας λιγότερους από 20 παίκτες, μπορείτε και πάλι να πραγματοποιήσετε αυτές τις ασκήσεις ή να τις χρησιμοποιήσετε σε τροποποιημένη μορφή.
Τα βήματα του προπονητικού σχεδιασμού
η γενική προθέρμανση
Στόχος αυτής της φάσης της προπόνησης είναι η προετοιμασία του καρδιαγγειακού συστήματος και των μυών για τον αγώνα μέσω στοχευμένων ασκήσεων.
και των μυών για τον αγώνα. Τυπικά στοιχεία σε αυτή τη φάση είναι απλές και συγκεκριμένες ασκήσεις τρεξίματος. Συχνά ενσωματώνονται προπονήσεις κίνησης, συντονιστικές ασκήσεις ή, για παράδειγμα, ελαφρές τεχνικές ασκήσεις με την μπάλα. Η γενική ενεργοποίηση χρησιμεύει βασικά για την πρόληψη των τραυματισμών και την πνευματική προετοιμασία για την προπόνηση. Στις προπονητικές μονάδες που παρουσιάζονται εδώ, θεωρείται ότι αυτή η φάση έχει ολοκληρωθεί, ώστε να μπορεί να αρχίσει αμέσως η ειδική προπόνηση για το ποδόσφαιρο.
Η ειδική προθέρμανση
Η ένταση πρέπει να αυξηθεί κατά τη διάρκεια της ειδικής προθέρμανσης. Υπάρχει σαφέστερη σύνδεση με την προπόνηση ποδοσφαίρου απ' ό,τι στη γενική προθέρμανση. Κατά κανόνα, εδώ λαμβάνουν χώρα μικρότερες μορφές παιχνιδιού ή απομονωμένες μορφές άσκησης. Δεν είναι απαραίτητο, αλλά μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την επιδέξια εργασία προς το πρώτο κύριο μέρος.
Κύριο μέρος Ι
Στα κύρια μέρη της προπόνησης, η έμφαση πρέπει να δίνεται σε μορφές προπόνησης που σχετίζονται στενά με το ποδόσφαιρο.
ποδοσφαίρου. Αυτό σημαίνει ότι τίθενται ταυτόχρονες απαιτήσεις στην τεχνική, τη νόηση, την αθλητικότητα και τον ψυχισμό. Εστιάζοντας στα κύρια μέρη σε τεχνικές και τακτικές πτυχές, οι μορφές θα πρέπει να στοχεύουν στη βελτίωση του μεμονωμένου παίκτη ή της ομάδας.
Κύριο μέρος ΙΙ
Στα κύρια μέρη της προπόνησης, η έμφαση θα πρέπει να δίνεται σε μορφές προπόνησης που σχετίζονται στενά με το ποδόσφαιρο.
ποδοσφαίρου. Αυτό σημαίνει ότι τίθενται ταυτόχρονες απαιτήσεις στην τεχνική, τη νόηση, τον αθλητισμό και τον ψυχισμό. Με την εστίαση στην τεχνική τακτική στα κύρια μέρη, οι μορφές θα πρέπει να στοχεύουν στη βελτίωση του μεμονωμένου παίκτη ή της ομάδας.
Tελική φάση
Δεν υπάρχει μία και μοναδική συνταγή για την τελική φάση. Αντίθετα, οι προπονητές θα πρέπει να έχουν τις απαραίτητες
ένστικτο για να αποφασίσουν τι χρειάζεται η ομάδα εδώ. Θα πρέπει επίσης να εισάγουν ποικιλία σε αυτή τη φάση. Υπάρχουν μέρες που είναι απαραίτητο να ενσωματωθούν τα κομβικά σημεία που αναπτύχθηκαν στο κύριο μέρος στο τέλος της προπόνησης. Από την άλλη πλευρά, είναι σημαντικό για τη γενική διάθεση να υπάρχει τακτικό ελεύθερο παιχνίδι στην προπόνηση.
χρόνος ελεύθερου παιχνιδιού στην προπόνηση. Όποιος έχει παίξει ποτέ, γνωρίζει ότι συχνά αυτή είναι η φάση της προπόνησης που περιμένεις με μεγαλύτερη ανυπομονησία.
Μεθοδολογικός και διδακτικός σχολιασμός:
- επικεντρωθείτε στην προπόνηση και όχι στην επανάληψη στη φόρμα- δείξτε στους επιθετικούς παίκτες πώς μπορούν να θωρακίσουν βέλτιστα τη μπάλα και δώστε τους συμβουλές για τη συμπεριφορά στην περιοχή του πέναλτι- δείξτε στους αμυντικούς τι είναι σημαντικό κατά την άμυνα στη βασική κατάσταση "1 εναντίον 1 πίσω από τον κλειστό επιθετικό" και κατά την άμυνα στις σέντρες (αδιαπραγμάτευτες δεξιότητες) - ιδανικά δουλέψτε με δύο προπονητές στη φόρμα, ο καθένας με μια επιθετική και μια αμυντική εστίαση